Magnet Amsterdam

Remarketing gebruiken voor sociale media: zo doe je dat

Remarketing is een belangrijk onderdeel van je online campagnes. Met remarkarketing kun je bezoekers benaderen die je website al eerder hebben bezocht. Bij remarketing worden cookies in de browser van je websitebezoekers geplaatst, waardoor je ze heel gericht kunt benaderen. Een bekende en veelgebruikte vorm van remarketing is via het Display Netwerk van Google, maar ook social media biedt verschillende mogelijkheden om remarketing in te zetten. Wij zetten de voor- en nadelen van remarketing via social media voor je op een rij.

TOOLS VOOR SOCIALE MEDIA

Voordelen van remarketing via sociale media

Facebook is goedkoper dan Google Display.

Interactie (liken/reageren/delen) is mogelijk op Facebook, wat het organische bereik van het bericht zal vergroten.

Op Facebook kun je een lookalike audience aanmaken (een doelgroep met dezelfde interesses als de remarketingdoelgroep) en deze targeten.

Op Twitter en Instagram kun je #hashtags en retweets gebruiken om je bericht nog meer te laten opvallen.

Er valt minder uit te sluiten in vergelijking met het Google Display Netwerk.   

Nadelen van remarketing via sociale media

Advertenties worden alleen getoond als iemand het platform gebruikt (Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn).

Meer bereik met het Google Display Netwerk.

Minder advertentievarianten dan bij het Google Display Netwerk.

Welke kanalen kun je gebruiken voor sociale remarketing?

Als je van plan bent om remarketing te gebruiken, zijn er veel kanalen waaruit je kunt kiezen. Hieronder bespreken we per kanaal hoe remarketing kan worden ingezet.

Facebook en Instagram

Je kunt remarketing op Facebook gebruiken voor verschillende campagnedoeleinden. Om het te kunnen gebruiken, moet de Facebook-pixel worden toegepast op je website. Target bijvoorbeeld mensen die je website bezoeken met een page like campagne; deze mensen zijn eerder geneigd om je Facebook pagina leuk te vinden dan demografisch getargete mensen. Het is ook mogelijk om Dynamische productadvertenties op Facebook en Instagram te gebruiken voor webwinkels. Hiermee kun je advertenties tonen met producten die mensen in je webshop hebben bekeken. De kans op een herhaalbezoek en aankoop neemt alleen maar toe!

 Opwinding

 Je kunt ook remarketing gebruiken op Twitter. Om dit te gebruiken moet de Twitter website tag worden toegepast op je website. De mogelijkheden voor remarketing op Twitter zijn veel beperkter dan op Facebook en Instagram. Als je ervoor kiest om remarketing via Twitter te gebruiken, is het belangrijk om #hashtags te gebruiken.

 LinkedIn

 LinkedIn lanceerde in 2015 de Lead Accelerator. Met behulp van deze tool is het mogelijk om advertenties te tonen aan websitebezoekers op LinkedIn en gelieerde advertentieplatformen. Let op: Lead Accelerator is een betaalde tool. De advertentieplatformen Facebook, Instagram en Twitter zijn gratis. Je hoeft natuurlijk alleen de advertentiekosten te betalen. Houd hier dus rekening mee voordat je begint.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

close
type characters to search...
close
error: Content is protected !!